2015

 

mitsubishi-lancer-my15-(3).jpg.rb

Lancer Sportback ukazuje svůj výkon a styl do všech stran. Svalnatý profil s vysokým středním pásem a rozevláté podběhy kol vyjadřují vzrušující jízdní dynamiku modelu Sportback.

mitsubishi-lancer-my15-(4).jpg.rbDlouhá kapota a prudce se svažující čelní sklo představují schopnosti modelu Lancer Sportback přinášet na silnici vzrušení. Dojem je ještě více podtržen jeho širokým postojem. A mřížka chladiče inspirovaná proudovými stíhačkami je dalším akcentem této zprávy – Lancer Sportback žije pro otevřenou silnici.

lancer-sportback-i01 Skvělý styl a inteligentní funkce se spolu v interiéru vozu Lancer Sportback výborně snoubí, od sportovního dvojitého oblouku nad hlavními přístroji k otočným ovladačům větrání. Ve skutečnosti jsou všechny ovládací prvky tak pečlivě umístěné, aby Váš život co nejvíce usnadnily. Základna čelního skla je umístěna daleko vpředu pro vyvolání pocitu ohromujícího prostoru a světla a je doplněna oblou přístrojovou deskou.

Lancer-Mechanical-Safety-RISE-Body Lancer Sportback využívá bezpečnostní konstrukci skeletu kompaktní karoserie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce i při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti. Zároveň pomáhá chránit palivový systém před poškozením při nárazu zezadu.

 

technology-lancer-02technology-lancer-03 Je vybaven kompletní sadou aktivních bezpečnostních prvků, včetně stabilizačního a trakčního systému ASC a TCL, brzdového systému ABS a EBD systému – elektronického rozdělovače brzdné síly. Systém přednostního brzdění BOS je nová bezpečnostní funkce, která v kritické situaci upřednostní brzdění před akcelerací, je-li současně sešlápnutý brzdový i plynový pedál. Systém signalizace nouzového brzdění ESS při prudkém brzdění aktivuje zadní výstražné světlomety, aby tak včas upozornil vozidla jedoucí za Vámi.

technology-lancer-05lancer_airbag Při nárazu je posádka vozidla chráněná 7 airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče, který značně snižuje riziko poranění dolních končetin. Přední sedadla mají bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly, které lépe drží tělo, ale současně chrání posádku v případě nehody před nadměrnou silou nárazu.

euro-ncap-2009-tech Díky svým skvělým bezpečnostním parametrům byl Mitsubishi Lancer Sportback po právu oceněn nejlepším možným hodnocením pěti hvězdiček v nárazových testech nezávislé agentury Euro NCAP.Výborně si vůz vedl zejména při testech čelního a bočního nárazu. Z měření zjištěných na figuríně jasně vyplývá, že v případě vážnější nehody by posádka vyvázla téměř bez zranění. Mitsubishi navíc prokázalo, že stejně skvěle jsou ve vozidle chráněni cestující různých výšek bez ohledu na to, v jakých pozicích sedí.Hodnocení za ochranu dětí usazených v dětských sedačkách bylo téměř perfektní. Tohoto skvělého výsledku dosáhl Lancer jedině díky řadě prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, kterými jsou všechna vozidla standardně vybavena.

16_117a16_117c Lancer Sportback je vybaven zážehovými motory 1.6 MIVEC s výkonem 117 koní nebo 1.8 MIVEC s výkonem 140 koní, které nabízejí optimální jízdní vlastnosti a přitom dosahují nízké spotřeby.

 

16_117b4a92 Motor 1.6 MIVEC je osvědčený celohliníkový motor s typovým označením 4A92 známý také z modelu ASX. K dosažení optimálního výkonu a spotřeby paliva využívá variabilní časování sacích ventilů, vysoký kompresní poměr 11:1 a pístní kroužky s nízkou hodnotou tření. Motor nevyžaduje použití vyvažovacích hřídelí a ventilu EGR. Pohon dvou vačkových hřídelí je řešen pomocí rozvodového řetězu, což motoru zajišťuje dlouhou životnost, přičemž celkové náklady na provoz a údržbu jsou velmi příznivé. Použité materiály a jejich konstrukce navíc výrazně přispěly ke snížení hladiny hluku a vibrací motoru.

Motor 1.8 MIVEC, který nese typové označení 4J10, je pohonnou novou jednotkou unikátní konstrukce kterou Mitsubishi představilo v řadě Lancer vůbec poprvé (jeho výkonnější varianta o objemu 2.0 litru je používána v modelu Outlander 3. generace). Oproti svému stejnojmennému předchůdci s typovým označením 4B10 využívá zcela nový systém časování 16 ventilů Smart-MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system). Ventilový rozvod je ovládán pomocí jediné vačkové hřídele, která pomohla snížit třecí ztráty motoru. Systém Smart-MIVEC plynule reguluje jak časování, tak zdvih ventilů (zdvih sacích ventilů od 1,5 mm při volnoběhu až po 10 mm při plném zatížení). Tak dochází k plynulému řízení množství nasávané směsi do motoru a tím k efektivnímu řízení jeho chodu, které by jinak vyžadovalo použití škrticí klapky a ventilu EGR. Současně byl zvýšen kompresní poměr z 10,5:1 na 10,7:1 a díky tvaru sacích ventilů zlepšeno víření směsi v oblasti středu spalovacího prostoru. Písty a pístní kroužky dostaly nový tvar pro snížení tření ve válci. Díky těmto technickým inovacím dosahuje agregát 1.8 MIVEC stejných výkonových parametrů jako jeho předchůdce při současném snížení spotřeby paliva a hmotnosti motoru.

technology-lancer-10lancer-sportback-rozmery Lancer je založen na zcela nové a velmi tuhé karoserii s propracovaným systémem nezávislého zavěšení všech kol. Plochý přední pomocný rám odolný proti kroucení a zcela nová víceprvková zadní náprava zaručují skvělou ovladatelnost bez zhoršení jízdního komfortu. Výsledkem je, že Lancer jede po silnici jako přibitý a Vy si můžete užívat radost z jisté a sportovní jízdy. PDF katalog, příslušenství.

Komentáře jsou uzavřeny.