Lancer Sportback využívá bezpečnostní konstrukci skeletu kompaktní karoserie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce i při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti. Zároveň pomáhá chránit palivový systém před poškozením při nárazu zezadu.
Je vybaven kompletní sadou aktivních bezpečnostních prvků, včetně stabilizačního a trakčního systému ASC a TCL, brzdového systému ABS a EBD systému – elektronického rozdělovače brzdné síly. Systém přednostního brzdění BOS je nová bezpečnostní funkce, která v kritické situaci upřednostní brzdění před akcelerací, je-li současně sešlápnutý brzdový i plynový pedál. Systém signalizace nouzového brzdění ESS při prudkém brzdění aktivuje zadní výstražné světlomety, aby tak včas upozornil vozidla jedoucí za Vámi.
Při nárazu je posádka vozidla chráněná 7 airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče, který značně snižuje riziko poranění dolních končetin. Přední sedadla mají bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly, které lépe drží tělo, ale současně chrání posádku v případě nehody před nadměrnou silou nárazu.
Lancer Sportback je vybaven zážehovými motory 1.6 MIVEC s výkonem 117 koní nebo 1.8 MIVEC s výkonem 140 koní, které nabízejí optimální jízdní vlastnosti a přitom dosahují nízké spotřeby.
Motor 1.6 MIVEC je osvědčený celohliníkový motor s typovým označením 4A92 známý také z modelu ASX. K dosažení optimálního výkonu a spotřeby paliva využívá variabilní časování sacích ventilů, vysoký kompresní poměr 11:1 a pístní kroužky s nízkou hodnotou tření. Motor nevyžaduje použití vyvažovacích hřídelí a ventilu EGR. Pohon dvou vačkových hřídelí je řešen pomocí rozvodového řetězu, což motoru zajišťuje dlouhou životnost, přičemž celkové náklady na provoz a údržbu jsou velmi příznivé. Použité materiály a jejich konstrukce navíc výrazně přispěly ke snížení hladiny hluku a vibrací motoru.
Motor 1.8 MIVEC, který nese typové označení 4J10, je pohonnou novou jednotkou unikátní konstrukce kterou Mitsubishi představilo v řadě Lancer vůbec poprvé (jeho výkonnější varianta o objemu 2.0 litru je používána v modelu Outlander 3. generace). Oproti svému stejnojmennému předchůdci s typovým označením 4B10 využívá zcela nový systém časování 16 ventilů Smart-MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system). Ventilový rozvod je ovládán pomocí jediné vačkové hřídele, která pomohla snížit třecí ztráty motoru. Systém Smart-MIVEC plynule reguluje jak časování, tak zdvih ventilů (zdvih sacích ventilů od 1,5 mm při volnoběhu až po 10 mm při plném zatížení). Tak dochází k plynulému řízení množství nasávané směsi do motoru a tím k efektivnímu řízení jeho chodu, které by jinak vyžadovalo použití škrticí klapky a ventilu EGR. Současně byl zvýšen kompresní poměr z 10,5:1 na 10,7:1 a díky tvaru sacích ventilů zlepšeno víření směsi v oblasti středu spalovacího prostoru. Písty a pístní kroužky dostaly nový tvar pro snížení tření ve válci. Díky těmto technickým inovacím dosahuje agregát 1.8 MIVEC stejných výkonových parametrů jako jeho předchůdce při současném snížení spotřeby paliva a hmotnosti motoru.
Lancer je založen na zcela nové a velmi tuhé karoserii s propracovaným systémem nezávislého zavěšení všech kol. Plochý přední pomocný rám odolný proti kroucení a zcela nová víceprvková zadní náprava zaručují skvělou ovladatelnost bez zhoršení jízdního komfortu. Výsledkem je, že Lancer jede po silnici jako přibitý a Vy si můžete užívat radost z jisté a sportovní jízdy. PDF katalog, příslušenství.